Dag 11 rijden, rijden, foto maken, rijden, rijden, foto maken, rijden en Seattle

15 oktober 2022 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vandaag is een reisdag, we gaan naar Seattle en dat is vanaf Cresent City 10 uur rijden. Officieel is het eigenlijk 8 uur maar we willen het eerste stuk via de kust rijden en dat duurt langer.

De route langs de kust is echt weer heel mooi! We willen eigenlijk overal stoppen om foto’s te maken maar we doen het maar een paar keer anders verliezen we echt te veel tijd.

Verder beleven we niet zo veel, we stoppen af en toe bij de supermarkt om te plassen en verder rijden we zoals het voelt over eindeloze wegen en mooie omgevingen. Het is in het noorden groener dan in Zuid Californië, ook veel meer bossen.

De mensen hier zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam. We hebben het al eens eerder gezegd maar het valt zo op. Iedere keer als we ergens komen dan raken we aan de praat met iemand. Zo ook in de supermarkt, daar mag je geen alcohol afrekenen bij de zelfscan kassa dus moet je in een lange rij staan bij de gewone kassa. We raakten aan de praat met een meneer die vond dat er een speciale alcohol kassa moet komen en dat vinden wij ook.

Ik ben wel eens eerder in de VS geweest en toen vond ik de porties heel erg groot maar nu valt het mij erg mee. De auto’s zijn wel heel erg groot, ik lijk wel een dwerg als ik ernaast sta (zie foto).

Maar goed we zijn dus onderweg naar Seattle, we zien weer menig zwerver lopen langs de snelweg maar ook veel van die pick-up trucks met honden achterin. Ze zitten er heel relaxed bij maar die auto’s rijden vaak heel hard, ze zullen het wel gewend zijn maar ik vind het een beetje zielig.

Om 20.30 komen we aan bij onze Airbnb, deze is op 20 minuten loop afstand van Downtown Seattle en met het ov ongeveer 15 min. Goede locatie dus!

IMG_9552IMG_9556IMG_9521IMG_9564IMG_4412IMG_4417

1. Allison:
    20 oktober 2022
    Mooie foto's en weer leuk geschreven 🌹