Dag 14 Amtrak Cascades, aangehouden bij de douane en geflirt in Vancouver

17 oktober 2022 - Vancouver, Canada

De wekker gaat om 5.15, dit keer niet voor een wandeling in een bos maar om op de trein te stappen naar Vancouver!

We gaan met de Amtrak Cascades en deze route is een van de mooiste treinroutes in de VS. Hier hebben we dan ook naar uitgekeken en het is ook echt mooi. Je rijdt hele stukken langs de zee en baaien waar je uitzicht hebt op bergen en eilanden. We zaten helaas aan de “verkeerde kant” van de trein, dus we hebben niet veel foto’s kunnen maken maar we konden het wel goed zien.

Uit te trein moeten we direct langs de douane. ‘Hebben jullie eten bij jullie?’ vraagt de dame achter het loket. Ja zeggen we chips, chocolade, koekjes en gekookte eieren. ‘En vers fruit hebben jullie dat bij je? Ik zeg dat we nog een appel hebben, het meest gezonde wat we bij ons hebben. Die moest dus ingeleverd worden, ik krijg een bonnetje mee als bewijs dat ik onze appel heb ingeleverd. De mevrouw achter de balie was wel heel vriendelijk en heeft heel dringend gezegd dat dit geen boete is maar een bewijs van inleveren.

Eenmaal langs de douane hebben we tijd over voordat we mogen inchecken bij onze Airbnb. We besluiten wat aan daytime drinking te doen. Hier ben ik voor de eerste keer jarig want om 15 uur Canadese tijd ben ik in Nederland jarig! We lopen ook een rondje door een park. We zijn hier nog maar heel kort maar het voelt hier wat gemoedelijker dan in de VS. Maar goed dit is het oordeel van een halve dag en we zijn hier nog 2 dagen.

Het is tijd dat we kunnen inchecken en we stappen op de bus naar de Airbnb. Ik sta een beetje om mij heen te kijken en ik hoor 3 dames zeggen tegen Orrin. ‘ je kan daar wel gaan zitten hoor’ en ‘wat een mooi shirt heb je aan, Wrangler is een mooi merk staat je goed’. Ik hoor het allemaal aan en denk, wacht eens even dat is mijn vriend! Ik kijk om naar drie lachende dames waarvan er twee hun tanden niet meer hebben. Ja ja, hij heeft het nog steeds ;-).

De Airbnb waar we zitten is echt heel leuk. Het is een tweekamerappartement die we voor onszelf hebben met een balkonnetje. Vanaf het balkon hebben we uitzicht op de bergen, de zee en het haven gebied. De locatie is een beetje industrieel maar weer dichtbij de stad.

We eten in het appartement en zijn op dit moment lekker aan het relaxen op een echte bank! Dat kan je soms toch een beetje missen op vakantie.

IMG_9632IMG_9634IMG_9635

1. Allison: