Dag 26 Sterren en wandelen bij Rock Lake

28 oktober 2022 - Hinton, Canada

Gister om 22.00 uur was het helder, we hebben geleerd van onze eerste nacht dus we gaan gelijk naar buiten. En dat is best spannend. Je hebt hier helemaal geen licht, het is echt heel donker.

Met een hoofdlamp op stappen Orrin en ik naar buiten. Voor de zekerheid nemen we ook onze berenspray en belletje mee. We lopen naar een open veldje verderop en kijken goed in het rond of we iets van dieren zien. Er zitten hier namelijk niet alleen beren maar ook lynxen en poema’s. De kans dat je die tegen komt is echt heel klein maar ik denk er wel aan als we zo buiten lopen.

Na Orrin een aantal keren te hebben verblind met mijn hoofdlamp doe ik hem uit. Het is echt donker en ik ben een beetje bang.’Ik wil je wel vasthouden hoor’ zeg ik tegen Orrin. Jaja dat zal ze leren die wilde beesten ;-).

We kijken omhoog en zien echt heel veel sterren en zelfs de melkweg is een klein beetje te zien. We proberen een foto te maken maar dat gaat echt niet met onze camera. Ik denk dat we in totaal 5 minuten op het veld hebben gestaan want ik voelde mij toch niet zo op mijn gemak en wilde snel weer naar binnen.

De volgende ochtend maken we weer eerst het vuur aan en staan we rustig op. Na het ontbijt rijden we naar Rock Lake. Gary heeft ons verteld waar je een wandeling kan maken en waar je naar een uitzichtpunt kan lopen en dat gaan we doen.

De eerste wandeling gaat langs een beek en daar spotten we een bever! Hij (of zij) is veel kleiner dan dat ik had verwacht maar misschien zijn bevers ook niet zo groot. Via de beek lopen we naar Rock Lake. Het waait echt heel hard en we zijn helemaal ingepakt. Maar dan is het ook wel te doen en de prachtige omgeving maakt heel veel goed.

We lopen de trail verder af en dan moeten we nog even survivallen! De brug waar we overheen moeten is ingestort. Gelukkig is er bij dit gedeelte van de beek geen water en kunnen we over de stenen lopen naar de andere kant.

Dan rijden we naar het volgende punt waar we naar een uitzichtpunt kunnen wandelen. Het is een korte wandeling maar het uitzicht is echt spectaculair! Je kijkt op het meer en vanuit daar lopen er verschillende beekjes door een moerassig gebied. De hele vallei is omringd door bomen en bergen met besneeuwde toppen. Het is echt overweldigend hoe mooi de natuur is!

We zijn tijdens onze wandelingen van gisteren en vandaag niemand tegengekomen. Je loopt alleen in de natuur, echt heel gaaf. Het enige wat je dan hoort is de wind door de bomen en mijn berenbelletje.

IMG_0100IMG_0105IMG_0115IMG_4014IMG_0130IMG_0122IMG_0133

1. Allison:
    29 oktober 2022
    Super mooie foto's weer! Leuk!