Dag 27 afscheid van onze escape, herfst en winter in 1 rit en uiteten in Banff

30 oktober 2022 - Banff, Canada

Het is tijd om weer terug naar de bewoonde wereld te gaan. We hoeven pas om 11.00 uur uit te checken en we doen rustig aan. De berenspray laten we achter bij Julia & Greg, deze hebben we niet meer nodig.

Om de vakantie zo lang mogelijk te rekken hebben we nog 1 overnachting geboekt in Banff, dat is vanaf het huisje ongeveer 5.45 uur rijden. We rijden dezelfde route als dat we op de heenweg hebben gedaan.

Bij het dorpje Jasper zien we een aantal auto’s langs de weg staan. Dat betekend meestal dat er wat te zien is. En ja hoor, er staat een groep edelherten te grazen. Ook wij zetten onze auto langs de weg om ze te bekijken en foto’s te maken.

We rijden het slechte weer tegemoet. We vertrokken met zon maar we zien het steeds bewolkter worden en het begint te regen. Jammer want dat betekent dat we geen goed zicht hebben op de Icefields Parkway.

Onderweg stoppen we bij een waterval, want hoewel we de bergen niet goed kunnen zien zijn er nog zat andere mooie dingen om te bekijken onderweg. Ook bij de waterval heeft het water een fel blauwe kleur. We worden nog gevraagd als fotograaf voor een gezin en zij maken ook een foto van ons. De dochter van het stel complimenteert ons dat we zo goed als een standbeeld kunnen staan :D. We lopen nog wat rond en dan stappen we weer de auto in.

Het weer wordt niet beter, sterker nog we komen in een sneeuwstorm terecht! Echt zo gek dat het weer zo snel kan omslaan. Ik denk dat we ongeveer een half uurtje in de sneeuw rijden en dan stopt het en rijden we weer in de regen. Een aantal kilometer verder sneeuwt het weer en dan klaart het weer een beetje op. Ik denk dat we onderweg alle seizoenen wel hebben meegekregen.

We komen om 17.30 aan bij Banff en we hebben gereserveerd bij een restaurant waar we kunnen kaasfonduen. We worden geholpen door een aardige ober en wat een geluk want alles wat we kiezen is een goede keuze volgens hem. We eten bij zijn favoriete restaurant (wat toevallig dat hij er ook zelf werkt), we hebben zijn favoriete wijn gekozen van de kaart en bestellen de beste kaasfondue ;-).

In het restaurant kan je ook vleesfonduen en vlees grillen op de bakplaat. De afzuiging is niet super en onze kleding en jassen stinken echt een uur in de wind. Ik wil nog even een souvenir winkeltje in, Orrin zegt’ hier ga ik niet naar binnen hoor, we stinken’. ‘Ach, ze zullen wel wat gewend zijn hier’. We gaan naar binnen maar ik ben me zeer bewust van de walm die om ons heen hangt.

We lopen terug naar het hotel, we hebben het hotel gekozen vanwege het zwembad en het bubbelbad. Aangekomen bij het hotel kleden we ons direct om en gaan nog even relaxen in het bubbelbad en het zwembad.

Nog 1 nachtje en dan is toch echt tijd om naar huis te gaan. Om 23.20 Nederlandse tijd vertrekt ons vliegtuig naar Amsterdam.

IMG_0160IMG_0178IMG_0170IMG_4045IMG_4039IMG_0209