Dag 3 San Francisco - online les, zwervers en ontsnapt uit Alcatraz

7 oktober 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Last van een jetlag hebben we niet en ook deze ochtend staan we weer fris en fruitig op.

We ontbijten in een koffietentje in de buurt. Orrin gaat terug naar onze AirBnB want hij had een online les van 10 tot 13 uur. Ik heb de bus en metro gepakt naar Mission District, dit is een wijk waar ze allemaal muurschilderingen hebben.

Mission District is weer heel anders dan waar wij zitten. Er is wat meer verval en bij de uitgang van de metro word ik begroet door zwervers en junkies. Zwervers zie je sowieso best wel veel in San Francisco maar hier waren het er meer. Verder hoor ik veel Spaans om mij heen en bijna alle borden in de etalages zijn in het Spaans, er is hier een grote Latino community.

Ik loop een klein rondje door de wijk en kom een steeg tegen met allemaal muurschilderingen. Er loopt een groepje met een gids door de steeg en ik zet de achtervolging in en hoor dat veel muurschilderingen worden gemaakt naar aanleiding van een gebeurtenis. Er was een muurschildering die het verhaal vertelt hoe een priester werd neergeschoten.

Er is nog een reden waarom ik in Mission District ben, we hebben nog een Somebody feed Phil missie, namelijk de donuts van Dynamo Donuts. Orrin had natuurlijk wat extra krachtvoer nodig voor na zijn studie, daarom heb ik vier donuts gehaald waaronder een appel bacon donut. Ja dit lees je goed…een donut met bacon… De meningen hierover zijn verdeeld, ik hou van bacon op mijn pannenkoek of ei en Orrin houd blijkbaar van bacon op zijn donut.

Aan het einde van de middag laten we ons vrijwillig opsluiten op Alcatraz (je weet wel dat eiland waar gevangenen met lepels kunnen ontsnappen). Wij hebben geen lepels nodig maar kunnen gewoon vanaf de kade op de boot stappen. Het is bizar om te zien hoe klein de cellen daar zijn, hier zaten mensen niet voor hun lol. Ook is het best koel binnen en dit is op een redelijk warme dag, ik denk dat het in de winter echt heel koud was daar.

Na Alcatraz hebben we honger en gaan we naar de In-N-Out. Behalve dat Anthony Bourdain -ook weer een meneer die het veel over eten had, hij is inmiddels overleden- hier heel enthousiast over was, eet The Dude in The Big Lebowski ook hamburgers van de In-N-Out. Dat moeten wij natuurlijk ook zelf ervaren, Orrin gaat zelfs zo ver dat hij een ‘animal style double double burger' wilt. Dat is een burger met extra veel saus alleen heet dat hier spread en als je saus zegt ben je een blijkbaar een nerd..

IMG_9262IMG_9258IMG_9256IMG_9298IMG_9304IMG_9329IMG_3372 copyIMG_9357

1. Allison: