Dag 7 Yosemite NP - Valley loop trail

10 oktober 2022 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Om 6 uur gaat de wekker, waarom ook alweer? Oh ja! Yosemite daar gaan we naartoe!

We rijden weer naar het bezoekers centrum nu houden we onderweg beide onze ogen open want we willen beren zien, het liefst vanuit de veilige omgeving van de auto. Vanuit de parkeerplaats beginnen we aan de Valley loop trail dit is een wandeling van 18 kilometer die door de vallei van Yosemite gaat.

Het is nog vroeg en dus koud en ik heb mijn hoodie nog aan, Orrin wil zijn hoodie in de auto laten. Ik zeg zou je dat wel doen? Het is echt nog wel koud hoor. Nee hoor zegt hij, als ik een half uur loop heb ik het zo warm.. We zijn zo een kleine 15 minuten onderweg, het is fris en ik zeg tevreden ‘nou ik ben wel heel blij met mijn hoodie hoor!’  Orrin zegt, ja ik heb spijt.. ik denk dat hij een grapje maakt en kijk hem aan maar ik zie een treurig kijkende Orrin. Het is geen grap, dus we gaan weer terug naar de auto en ik heb het niet gezegd maar dacht het wel..ik zei het toch!

Nu we het allebei aangenaam hebben gaan we echt op pad. ‘Ik ga wel veel tegen je praten onderweg dan horen de beren ons aankomen’ zeg ik. Orrin zegt dat er nu echt geen beren rondlopen omdat er in de vallei ook veel auto’s zijn. We zijn al even onderweg en we komen een meneer tegen met een camera met een heeele grote lens. Hij vraagt of we nog wilde dieren zijn tegen gekomen, we zeggen dat we alleen maar eekhoorns hebben gezien.

De man verteld dat verderop het pad er een beer liep met twee kleintjes, de park Ranger heeft ze de berg weer opgejaagd maar we moeten links in de gaten houden want wie weet kunnen we ze nog zien.

Slik.. Dit vind ik toch wel een beetje spannend, ik wil wel graag een beer zien maar als ik hier aan het wandelen ben vind ik toch wel heftig. Ik hou mijn oren en ogen open en iedere keer als ik wat hoor of als Orrin zegt, kijk daar! Een eekhoorn!  Schiet mijn hartslag omhoog. Orrin is de rust zelve en lijkt het allemaal niet zo spannend te vinden. Pas als hij mij verteld dat er in Yosemite nog nooit een beren aanval is geweest, kan ik weer ontspannen en genieten van de prachtige wandeling.

Na de wandeling gaan we moe maar voldaan weer naar het hotel, ik ben helemaal gesloopt en voor het eerst sinds een tijd val ik eerder in slaap dan Orrin.

IMG_4242IMG_3521IMG_4255IMG_4260IMG_4280IMG_4284IMG_9473IMG_9471

1. Fred:
    10 oktober 2022
    Leuke verhalen en mooie foto's.Kan zien en lezen dat jullie genieten!
  2. Fen Kneppel-Hoogenboom:
    10 oktober 2022
    Prachtig weer allemaal, jammer van die beren ;).