Dag 16 Lopen op hoogte, “ broodje” hotdog en Stanley Park

24 oktober 2022 - Vancouver, Canada

Na de volle dag van gisteren doen we deze ochtend een beetje rustig aan. Na het ontbijt gaan we naar Capilano Suspension Bridge Park, dit park is vooral bekend door zijn lange hangbrug.

We dachten dat het gewoon een regionaal park was maar aan de entreeprijs (EUR 50) te zien lijkt het meer op een pretpark. Maar we willen over de brug en we hebben er een uur voor in de bus gezeten, dus we gaan ervoor!

De brug is inderdaad heel lang en beweegt behoorlijk, het is moeilijk om je balans te houden. Mensen klampen zich vast aan de brug en schuifelen met angst in hun ogen naar de andere kant. Leuk detail, als ze weer naar de uitgang willen moeten ze er nog een keer overheen ;-).

De volgende stop zijn de adventure trees! Je gaat met de trap naar boven en dan loop je over kleinere hangbruggen tussen de boomtoppen. Leuk om te doen maar het is meer schuifelen dan lopen want het is behoorlijk druk bovenin de bomen.

We lopen nog over verschillende paden en daar komen we ook vrienden tegen om even mee te chillen (zie foto). Het is Halloween en overal in het park kom je grote skeletten tegen, volgens mij is het wel grappig om hier ook in het donker rond te lopen met al die Halloween dingen.

Na ruim een uur hebben we alles gezien en zijn we bij de uitgang. Voor we gaan willen we nog even wat eten. We gaan beide voor een footlong hotdog. We hebben net besteld en betaald en ik zie naast mij de footlong hotdog voorbij komen. Dat ding is echt gigantisch! Daar hadden we beiden van kunnen eten want er zitten ook nog frietjes bij.

Ik spreek mijzelf moed in en begin aan mijn broodje, ik kom tot de helft en dan moet ik mij echt gewonnen geven. Orrin is geen opgever en eet zijn broodje he-le-maal op, inclusief patat! Daarna ziet hij wel een beetje groen maar hij heeft het gered!

Vanuit het ene park gaan we naar het andere park, namelijk Stanley Park. Dit park ligt tussen Vancouver centrum en het water. We lopen langs het water om het park heen, dit is ongeveer 9 km. Het is aan het einde van de dag en we zien een mooie zonsondergang.

We hebben nog een trend ontdekt vandaag. Tegenwoordig maken mensen geen foto’s meer van elkaar van de voorkant maar alleen nog maar van de achterkant? Het zijn ook voornamelijk (jonge) vrouwen die dit doen. Ik volg het niet helemaal maar misschien mag ik mij met mijn 37 jaar ook niet meer jong noemen ;-)

IMG_9756IMG_4700IMG_4710IMG_4715IMG_4730IMG_9768IMG_3794 copyIMG_4741IMG_4755IMG_4744IMG_4767