Dag 2 San Francisco - Pain au Chocolat, Coit Tower en Golden Gate bridge

7 oktober 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We hebben allebei redelijk geslapen, wel een paar keer wakker geweest maar omdat we er zo vroeg in lagen voelen we ons deze ochtend wel fit. In de directe omgeving bij onze AirBnB zit niet veel, er is wel een keuken die we kunnen gebruiken maar zonder eten wordt dit lastig.

We gaan op pad om een ontbijtje te scoren en we weten al waar we naartoe willen: Tartine Bakery. Wij zijn groot fan van Somebody feed Phil, een programma waar Phil Rosenthal eigenlijk alleen maar lekkere dingen aan het eten is. Hij is ook bij Tartine geweest en wij willen dat dus ook.

Het is ongeveer een halfuurtje lopen en we nemen de toeristische route waar we langs de Tiled Steps komen, wat een trap is met allemaal mozaïek steentjes. Er staan allemaal namen tussen en we denken dat dit namen van gezinnen zijn uit de buurt.

Bij Tartine bestellen we een Pain au Chocola, een Almond Croissant, een omelet en twee koffie. Een heerlijk ontbijtje voor 50 (!) euro. Nu denk je vast, jeetje wat een sjieke tent maar nee hoor dit een heel normale prijs voor San Francisco komen we de volgende dagen achter.

Na het ontbijt gaan we met OV richting downtown SF en lopen we vanaf daar naar Coit Tower. Alles is hier heuvelachtig wat maakt dat je veel mooie uitzichten hebt. Vanaf Coit Tower heb je een mooi uitzicht over San Francisco Bay en de stad. Vanaf hier zijn we naar de haven gelopen om kaartjes te halen voor een tour naar Alcatraz de volgende dag. Via Fisherman’s Wharf lopen we de haven verder af. De omgeving van Fisherman’s Wharf is te vergelijken met de pier van Scheveningen maar dan nog meer over de top.

Tegen het einde van de dag gaan we naar de Golden Gate Bridge, dat vond ik echt waanzinnig! Ik heb denk ik wel 100 foto’s gemaakt die er uiteindelijk allemaal hetzelfde uitzien maar ik heb de hele weg heen en terug over de brug met een dikke grijns op mijn gezicht gelopen.

Wat ons opvalt is dat de mensen erg open en vriendelijk zijn. Als ze zien dat je de weg niet weet komt er zo iemand op je af om te vragen of ze je kunnen helpen. Ook maken ze makkelijk een praatje met je als ze horen dat je niet van daar bent.

TartineCoit Tower viewIMG_9176

IMG_9247GGBggb