Dag 10 Jetlag?, walvissen, Avenue of the Giants, Boutique B&B

15 oktober 2022 - Crescent City, California, Verenigde Staten

Vandaag rijden we weer een stukje verder naar het noorden. We hebben een slaapplaats geboekt in Crescent City voor vandaag. Althans dat is wat ik dacht maar niets is minder waar. Orrin houdt graag zijn connectie met Nederland en heeft zijn horloge met datum en tijd niet verzet. Dus bij het kijken van de datum om te boeken liep hij een dag voor! Als het goed is hebben we het kunnen om boeken zonder extra kosten.

We nemen de route langs de kust en weer turen we beiden naar het water om een walvis te spotten en dan gebeurt het. ‘Kijk! Zie je dat in het water, dat is er één!’ roept Orrin. Ik kijk op zij en zie het ook ‘Ja dat is een walvis!’. Gelukkig is er een uitkijkpunt langs de weg en we schieten naar links zodat we het beter kunnen bekijken. ‘Is ie er nog?’ vraagt Orrin, ik kijk naar het water en ja hij is er nog! Vervolgens kijken we nog wat beter en zien we dat we naar een rots staan te kijken in plaats van een walvis…

We komen in de buurt van de Avenue of the Giants. Dit is een autoroute waarlangs allemaal gigantische bomen staan. We zijn er bijna maar dan ziet Orrin een bordje van drive thru Chandelier Tree staan. Dat is een boom waar je met je auto onderdoor kunt rijden. Dat willen we wel meemaken. We rijden ernaartoe en als we voor de boom staan twijfelen we of onze auto er wel door heen past. ‘Ik weet het niet zeker’ zegt Orrin, ik rij door, we kunnen het in ieder geval proberen.

Ik rij heel rustig en zie dat ik publiek heb. Een gezin staat te kijken hoe ik de auto onder de boom door ga manoeuvreren. Orrin houdt zijn kant in de gaten en het is echt millimeter werk, aan beide spiegels hebben we nog maar een heel klein stukje over. Ik ben er doorheen en vraag aan Orrin of hij een foto wil maken. Na het maken van de foto vertelt hij dat een van de dames vroeg ‘Is that a girl who is driving?’ Yes it is! Natuurlijk doen wij dat :-).

De Avenue of the Giants is prachtig en indrukwekkend. Je hebt veel plekken waar je kunt stoppen om foto’s te maken en je kunt er ook kleine wandelingen maken. Wij maken een korte wandeling bij Founders Tree, dit is een boom van 105 meter, echt gigantisch! Je voelt je echt heel klein als je hier rond loopt.

We rijden weer door naar onze overnachting in Crescent City we hebben een bed & breakfast  geboekt met de naam Shiraz boutique B&B. Daar zit ik nu onze blog te schrijven. Het is een speciaal hotel, de inrichting is een beetje Victoriaans denk ik. Je hebt beneden een woonkamer en eetkamer voor algemeen gebruik. De slaapkamers zijn ook erg ruim en hebben een soort zitkamer met jacuzzi en bed is zo hoog dat zelfs Orrin erin moet klimmen.

IMG_3599IMG_4364IMG_4377IMG_4399IMG_3639IMG_9535IMG_4380IMG_9546IMG_9544IMG_9547

1. Allison:
    20 oktober 2022
    Op de foto's zijn de bomen al super indrukwekkend groot, laat staan in het echt! Wauw!