Dag 9 Oakhurst, snelweg, zwervers, wijn en duistere wegen

11 oktober 2022 - Fort Bragg, California, Verenigde Staten

Het is tijd om onze spullen weer in te pakken want we vertrekken vandaag in noordelijke richting en laten het mooie Yosemite National Park achter ons.

We zijn aangenaam verrast over hoe de Amerikanen rijden, het gaat allemaal heel gemoedelijk en iedereen houdt veel afstand van elkaar. Het enige wat ze niet zo goed kunnen vinden is het knipperlicht, dat is een zeldzaamheid. Tijdens de rit hebben we het er weer over met elkaar dat we ze zo netjes vinden rijden. Totdat we de interstate snelweg op rijden, waar we om met het verkeer mee te rijden iets harder rijden dan de aangegeven 65 mijl per uur maar we worden aan alle kanten voorbij geraasd.

We zien een aantal zwervers langs de weg lopen, het lijkt alsof ze op zoek zijn naar dingen die mensen uit hun auto gooien. Best bijzonder en gevaarlijk om te zien op een weg waar je 110 km per uur mag. Bij een afslag zien we ook nog een meneer op de hoek zitten met een bord broke and hungry dat is toch wel triest om te zien.

De interstate is ook geen mooie weg om te rijden, de wegen zijn hier slecht onderhouden en de omgeving waar je doorheen rijdt is lelijk. Nu klinkt het alsof we het heel zwaar hebben maar we zijn onderweg naar Wine County, dus maak je maar geen zorgen wij hebben het echt wel goed.

We rijden eerst door Napa Valley. Dit is een van de bekendste wijnstreken in Californië en ook de duurste overigens. Het is hier weer verschrikkelijk droog, het schijnt dat Californië al 10 jaar achter elkaar droogte kent. We rijden door naar Sanoma, hier is het veel groener. Dat vind ik wel gek want het is maar 30 minuten rijden van Napa Valley en toch rij je in een hele andere omgeving.

We zijn in Sanoma en dan willen we natuurlijk wijn proberen. We komen uit op een leuk plein met allemaal winkeltjes en barretjes waar je wijn kunt proeven. We hebben geen proeverij gedaan maar wel een wijntje gedronken en een flesje mee genomen voor later.

We rijden door naar onze overnachtingsplek en dat is in Fort Bragg een klein de dorpje aan de kust. Eerst rijden we nog in het licht maar het word al snel donker. De route naar Fort Bragg kronkelt door het bos en is echt donker. Als we dichter bij de kust komen wordt het ook nog mistig en dat maakt het plaatje voor een scène in een horror film compleet.

IMG_4348IMG_9518IMG_4352IMG_4350IMG_9516

1. Fred:
    15 oktober 2022
    Hele mooie foto's!
  2. Fen Kneppel-Hoogenboom:
    17 oktober 2022
    Ik heb een reactie bij een foto's geschreven, ik vergeet dat ik eerst terug moet naar je blog ;P
  3. Allison:
    20 oktober 2022
    Snoop! 😎
  4. Allison:
    20 oktober 2022
    Doe mij maar die "Snoop" fles 😎
  5. Michelle:
    28 oktober 2022
    Ja grappig he! Ik heb eigenlijk een beetje spijt dat we hem niet hebben gekocht ;-)