Dag 13 Amazon supermarkt, Monorail en Kerry Park

17 oktober 2022 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vandaag willen we eerst boodschappen doen want ons water is op en het water uit de kraan ruikt en smaakt naar chloor en dat wil ik niet drinken.

Blijkbaar heeft Amazon behalve een online winkel ook een supermarkt en omdat deze dichtbij onze Airbnb zit gaan we hier naartoe. We hebben inmiddels een goede mand vol wanneer we horen dat het systeem is gecrasht en dat we niets kunnen afrekenen. Daar gaat ons water en avondeten.

We gaan naar de monorail vandaag - je bent toerist of niet- de hele reis er naartoe duurde langer dan de rit met de monorail zelf want dit duurde maar 2 minuten :-). We lopen naar de pier. Het is heerlijk weer en we zien een aantal mensen op een terrasje zitten en dat lijkt ons ook een goed idee. Je moet het zelf halen en dat is in een soort snackbar, ik vind het eigenlijk niet zo gezellig eruit zien en stel voor om naar het terras verder op te lopen.

Alleen was dat geen terras, we besluiten verder te lopen maar we komen niets meer tegen. Orrin wordt naast mij steeds stiller ‘zullen we dan naar Pike Place Market gaan, daar kunnen we vast wat drinken’ zeg ik maar ook daar hadden we geen succes. We lopen door en zijn inmiddels bijna een uur verder, je begrijpt de sfeer werd een beetje grimmig ;-). Gelukkig komen we uiteindelijk toch een terras tegen in de zon en alles was weer goed in de wereld.

Pike Place Market is onder andere bekend van de visboer die met zijn vis gooit. Er staat een hele groep en op het moment dat er gegooid wordt met een vis barst het publiek in juichen uit. Verder vind je hier allemaal verschillende soorten kraampjes met bloemen, groenten, eettentjes en verschillende snuisterijen.

Aan het einde van de dag gaan we naar Kerry Park waar je een mooi uitzicht hebt op de stad. Het is drie kwartier lopen en we besluiten dat te doen. We waren even vergeten dat Seattle ook veel heuvels heeft dus het was nog een aardige klim! Maar de moeite waard want het uitzicht was mooi!

Seattle is een leuke stad maar we zien ook de minder mooie kanten van de stad en dat vind ik soms toch wel heftig om te zien. Ook hier zijn veel zwervers, velen die ook drugsverslaafd zijn. Soms loop je door een straat, midden in de stad, waar mensen helemaal van de kaart op straat liggen of er wordt openlijk drugs gebruikt. Ze zien er slecht uit en ik vind het wel heel triest om dit te zien.

IMG_4551IMG_4554IMG_4549IMG_4562IMG_4582