Dag 4 San Francisco -Silicon Valley, Walmart en Monterey

10 oktober 2022 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag halen we onze auto op en laten we San Francisco achter. Het autoverhuurbedrijf is op het vliegveld. In de rij horen we de mannen achter de balie een hoop vertellen wat je nog extra nodig hebt. We zeggen tegen elkaar “we laten ons niets aansmeren hoor alleen misschien een tolpas want dat is wel handig voor de tolwegen”. De man vraagt of we een Nissan of een Ford willen rijden, we kiezen de Ford. Hij knikt met goedkeuring naar ons en zegt “an American car”, het is een trots volk. Met een tolpas voor de tolwegen EN een extra verzekering gaan we op pad.

De wegen hier zijn slecht, België is er niets bij ;-), maar omdat we een mid size SUV hebben genomen merken we er niet heel veel van. De eerste stop is bij Apple in Silicon Valley, daar wil Orrin graag naartoe. We komen bij het bezoekerscentrum en daar kun je met Augmented Reality zien hoe het terrein van Apple eruit ziet. Dus je richt een iPad naar een maquette en dan krijg het het op je scherm te zien, echt tof!

De volgende stop is de Walmart omdat ik vind dat je daar naartoe moet als je in de VS bent. Het is een supergrote winkel waar ze alles verkopen wat je maar nodig hebt zoals supergrote broodjes (zie foto).

We halen wat boodschappen en staan in de rij voor de kassa. Het is druk en het gaat langzaam. Wij staan als vierde in de rij en achter ons staan zeker nog 9 mensen.

De caissière loopt naar de persoon voor ons en geeft aan dat zij de laatste is en of ze het dan ook even aan de rest kan doorgeven. Ik vraag aan haar waar de rest van de rij naartoe kan. Ze kijkt me aan en zegt “ik heb nu pauze je moet naar een andere kassa”. Maar er is geen andere kassa open zeg ik. Nogmaals kijkt ze mij verveeld aan en zegt “dat is een management probleem” en loopt weg. Uiteindelijk hebben we onze boodschappen wel kunnen afrekenen maar ik vond dit heel bijzonder.

Onze eindbestemming is Monterey vanuit daar willen we de volgende dag naar Big Sur, een gebied langs de kust. Monterey ligt aan een baai en die baai is een natuurpark waar veel zeedieren te zien zijn. Op Netflix is er ook een aflevering over in de serie Our Great National Parks. Wie weet spotten we nog wel een walvis!

Overigens krijg je hier bij een griepprik 10 procent korting op je boodschappen en die krijg je met iedere prik! Je kan hier ook echt alles met de auto doen, we zijn een drive thru apotheek tegengekomen en een drive thru geldautomaat. Als je wilt hoef je hier nooit te lopen want ook in de Walmart heb je elektrische karretjes waarmee je boodschappen kun doen.

IMG_9379IMG_9370IMG_3405 copyIMG_3407 copyIMG_3411 copyIMG_9391IMG_9381