Dag 5 Big Sur

10 oktober 2022 - Big Sur, California, Verenigde Staten

Vandaag willen we een wandeling maken in de omgeving van Big Sur. De weg ernaartoe is Highway 1 en die gaat langs de kust. We vertrekken met mist maar al gauw klaart het op en zien we echt fantastische uitzichten, echt zo erg gaaf!

De wandeling gaat via een waterval naar een uitzicht punt over de vallei. Er staan hier ook Redwood bomen, die zijn echt ontzettend groot. Op het uitzichtpunt staan we te praten met een ouder stel die vragen of we op onze huwelijksreis zijn, het is hier blijkbaar een beetje vreemd om als ongetrouwd stel op vakantie te gaan want het is ons al meerdere keren gevraagd of we getrouwd zijn.

Aan het einde van de dag halen we een salade voor het avondeten. Even proberen iets gezonds te eten want dat is hier echt wel een beetje lastig. We rijden nog even langs de haven om daar een rondje te lopen. We zien pelikanen vliegen, eindelijk van dichtbij want ik heb ze ook in San Francisco gezien maar van heel ver weg. Omdat ik ze zo leuk vind probeert Orrin ze op de foto te krijgen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ondertussen tuur ik over de zee want misschien zien we nog wel een walvis. Helaas hebben we geen walvis gezien maar wel zeehonden en die zijn in het wild toch een stuk leuker dan als je ze in Dolfinarium ziet.

IMG_9399IMG_4121IMG_4129IMG_9401IMG_4146IMG_4171IMG_9429

1. Julia:
    10 oktober 2022
    Tried the New England clam chowder in sourdough bread bowls yet??? I had it is Monteray.. delicious!!! Veel plezier darling Michellle!! XOXO
  2. Michelle:
    11 oktober 2022
    Nee nog niet maar dat heb ik wel echt al veel gezien! Ziet er ook heerlijk uit :-) Dank je wel! Xxx
  3. Fen Kneppel-Hoogenboom:
    10 oktober 2022
    Je schrijft echt leuk Mich, zo grappig om je blog te lezen. En fantastische foto's, maakt me wel nieuwsgierig om zo'n reis langs de westkust te maken.