Dag 6 Monterey - Oakhurst, roadtrip, Yosemite National Park (NP)

10 oktober 2022 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Het is alweer tijd om door te gaan naar onze volgende bestemming namelijk Yosemite NP! We hebben een hotel geboekt in Oakhurst.

De rit naar Oakhurst duurt ongeveer 4 uur en onderweg komen we veel kale stukken tegen. Het is leuk om ook deze kant van de VS te zien, we zien bijna overal de Amerikaanse vlag hangen en ook echt hele grote. We vragen ons af of we misschien door een gebied rijden wat voornamelijk republikeins is. We worden getrakteerd op een mooie slogan “Improve California, fire a Democrat” en daar is ons antwoord.

Onderweg komen we ook nog een “Shit got to go sale” bord tegen. Dat vind ik toch zo grappig en wil bijna stoppen om even wat te kopen.

We zijn op tijd bij het hotel en dat is mooi want we moeten allebei plassen. We vragen direct of we even gebruik mogen maken van het toilet maar dat kan niet. Er is een waterleiding gesprongen en zowat heel het dorp zit zonder water…dat wordt crisis! Gelukkig is er verderop een McDonalds met water, een toilet en een hamburger.

Omdat we vroeg zijn wil ik graag alvast naar het bezoekers centrum in Yosemite park, zodat we kunnen kijken wat we willen doen de komende twee dagen. Het is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf het hotel, dat klinkt ver maar dat zijn normale afstanden hier. De ingang van het park is op 30 minuten rijden en ik vind het heel bijzonder om daar zo doorheen te rijden, niet omdat de ingang zo bijzonder is maar omdat je kent van documentaires en dan zijn we er ineens zelf!

In het park mag je maximaal 50 kilometer per uur om te voorkomen dat je wilde dieren aanrijdt. De route is met veel bochten en je gaat de berg op en dan weer naar beneden. Ik rij en probeer ondertussen van de omgeving te genieten na iedere bocht is er weer een prachtig uitzicht. Orrin geniet ook van de rit maar dan voornamelijk met zijn ogen dicht, hij slaapt. Maar dan komt er een uitzicht wat zo mooi is dat ik hem toch moet wakker maken want dit mag hij echt niet missen! Gelukkig vind hij het niet erg :-)

Bij het bezoekers centrum lezen we alle informatie borden en heb ik extra aandacht voor het bord dat vertelt wat je moet doen als je een beer of poema tegenkomt. Dat wordt wat morgen als we gaan wandelen.

IMG_3499 2 copyIMG_3495IMG_3502 copyIMG_4222IMG_4230