Dag 8 Yosemite NP - Fall trail en nieuwe route

10 oktober 2022 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

De wekker gaat weer om 6 uur, vandaag gaan we de Yosemite fall trail lopen.

Deze route gaat naar verschillende hoogtepunten en wij willen de eerste twee punten pakken. Na de wandeling van gisteren voelen we er beiden niet zo veel voor om de volledige trail te lopen.

Onderweg weg zien we nog een hert, deze steekt zo de weg over en het is gelijk duidelijk waarom je hier niet te hard mag rijden.

Deze trail gaat omhoog via een rotspad; met een heleboel bochten ga je langzaam maar gestaag omhoog. Op bijna iedere bocht is het uitzicht weer anders en het is allemaal even mooi. Als we bij de waterval zijn zien we een klein beetje water naar beneden komen. Het is heel droog geweest dus het water is allemaal opgedroogd. Het maakt de wandeling niet minder mooi en we zijn blij dat we zijn gegaan.

Als je met de auto door het park rijd, zie je op heel veel plekken verbrande en dode bomen. Afgelopen zomer is er een grote bosbrand geweest maar je ziet ook plekken waar het bos zich al aan het herstellen is.

Na de trail rijden we met de auto door een ander deel van het park. Het landschap is zo divers dat het echt niet verveelt en als ik mij wel verveel, tuur ik weer door de bossen om te kijken of ik een beer kan spotten. Zowel Orrin als ik hebben menig afgebroken of verbrande boom voor een beer aangezien maar helaas hebben we echte beren nog niet gezien.

Terug in Oakhurst gaan we weer naar de McDonalds, dat is niet persé omdat we het zo erg lekker vinden maar vooral omdat het goedkoop is. Het verbaast ons niet dat mensen hier zoveel junk food eten, dat is echt veel goedkoper dan uit eten gaan en de boodschappen hier zijn ook echt wel duur. Laatst hadden we een zak chips gekocht van 4 euro, gewoon normale chips en geen grootverpakking of iets dergelijks. We zijn er wel erg zuinig mee want de zak is nog dicht.

IMG_4335IMG_4322IMG_9483IMG_4324IMG_9491IMG_4345IMG_9502

1. Jo:
    10 oktober 2022
    Zooo awesome you guys!! 🌞🎉 Geniet! Leuk de blog!
  2. Fen Kneppel-Hoogenboom:
    12 oktober 2022
    Leuke blog! Enjoy!
  5. Hans:
    14 oktober 2022
    Ik geniet met volle teugen!